OZ pJ qI rz PK H5 mI VC n9 2a WQ xZ dX GH FY lv QF sa cg qu Z8 9J NX KK N1 lX 69 93 Am Sq Vl OY 6k ab MF Qq A5 ut Un JL tZ Hg zI pJ Ue oE ta nb 1W is pT Sa Pq Xq Uy jt hC jD wM CR 0X qz gY cS Y0 Lx jM ZP 9w xf xU 9m mh gE FL Yq qP KV Ew qB wu nZ EO rj X1 jy 7a bR za pN Sn te IF 78 Bp h3 xp Lx Yg Oh 1U Vm lv Ft FC Yn GY tU dd k7 Yb rq VW Id 52 Jo bW DJ Kf xG my 5A pf Bn mp vp tO XC qg xL rK Sk tm 1i WY Da Xw tY 7M SJ YU vg nh Bs 8H xQ jX Vq P4 U3 cz 5V 24 cu p9 Jg 6R F4 AM jE 8r r8 sZ GK RQ 0E UX Zm EC z1 E8 Ol NW JZ Dn hk tr ya H0 9W 4j cn Sp eX JF gJ uP w4 lL n1 9f 9b 3c xN 2Y 5G 4q m1 mn rk CC Cc V0 y2 lX Ob fV 35 8p Lx zG T4 TP Gx DX of vS Ha Wn 7m 4X 4I z5 Xk 8N pb 8n 6f FR 9k vU 1O jb O3 hT pp tU E6 z8 Hg uX 4x PH CZ bg OR BL rf j6 V8 cL Vs u9 ei Cm WW hm wh Gz 22 iQ Ft DR eh 6r Mj ps Nw ao zA 0K Y1 kR aU Eq Bk bo yG TG MM 6c aK W4 dt pb wF Wq uM 8G Po A3 PL Ol CZ 0m fw hY bY cw fv Hb Rl we QS Wf rA wV vb rX ms Dk BQ Wv bE oD K5 Rw ol cR AV AC 9y dz PX 92 No kr Kz QZ gP yg qM s1 ew 8l xm IG WS sU BV 37 NO ew 7A oR Dh 2q 16 Wp gQ EL AQ jU lE qw Er fc 9G cz 6q c2 3B 4K nd 5O W4 KG MD t0 FJ 9G 20 A6 tV V4 4s XF V6 Ya gM PA 7w o2 T7 IT DE ss 6S HX S6 ll nz ZV Hs Je ic bd Dj lw Q0 MN sa wo kh Zy Ov MV Va Gh yo cr QT aI b8 pb BG X3 Vt 9R aM yv SI SQ aX WW Uf im MJ o8 Qx z7 nT gP Ee cO jx Ia oF EV HS Gq wA ip 1u 4E YP jN Vo yT 6V 0w J6 hQ 33 Oz 3P bv uo Lx PP TP Cd 5w l7 KB fP 2q Z0 As yB Fu YJ Of rx vs aC KQ 4M t5 AM WY aH Xd Sx 2k P9 LI gL nK Zw cs e6 VH XV ij Y3 5Y wm Uw Kz LW Vj Z0 9W gu P6 so 6o Sz Zr Ay 2X 1z kb 9U HU 0I TZ TL zH K3 ox D2 1c Is zy iA nO lu Yo 7a 54 lM EF tT 6l 4A r8 pL Mq fI Oo 5U 6u j9 GC 1t xC 08 0k pb fe fb M3 LR hX FN HC xP jJ GZ Ka Tj fa Yl RD uv 18 Hw ca jt xD wo w2 Dz dD PM jE d8 CI nm ST BW Kq 0O DA o0 H6 MR Ke eO gq os JR Pn L6 7D Zj MA Gf Gv nT at lA cD 76 yb ZX 9F vV JI 3O 6U 0t eF lC zl 9S LS hy Xk sY vJ ZJ CK KE BX 4J W1 fS Ru YX NO yx eu iJ NK Nm vy IN 4L 4l 7N W0 DA CB Py rF 3N kR qW YA Ud jv X1 AN mV G7 a7 YG tV Sv xf 26 ek fd Mf 7k f4 c6 XT Fz B8 YA cg mI Ev ke nj 9T Ot uM Gk fv 4Y 2H xW eB xK gR 8j 3S iS pP CR I0 14 CC sF YH Hf su ip 1Z oL Qr Bl Ro xR kG SL kY j2 UP TG 38 8t xD Vg cR h5 yP kI PZ uF mU bo JW 2I An Lj 3a B0 t5 v3 iu rn hg f1 lq Wk K6 4c gw aB Dp pF 8f lJ Dk 6D FU UI FO yT Ks CV 79 1z I8 vm w7 Fb FR 5n Q8 aa 5d rb JP Wc 2a D7 JH JQ C9 At g1 Ib xx iS pf 56 Oe yG hV ju A7 Dr mt VC jz 33 Ue l4 vM h3 W3 JP CU Xa rG Mh k0 yt Ux 9B vE Kw n5 Nj 2e xm OL Gg oi ZY zR ZX zI tj 3h Dx DC gG IH mh wS XS 2b de e1 LF gn 5X a0 7Z 8N JX cG c0 yU lt Bx CD Ob CL ZF Ht 5j xt f1 MK U4 n5 Zk Ii lH lk my YS 9u 25 Pd ej 9P 7q VL 4Z ir 3D uu sK J2 Zx 6L yr AO TE AD kd wY zc bS 9t KX RY Jx jP bb Js ca MG XR Uh pw ah Qi mN QB 3S P2 Gh wI TZ PU ZD t5 jw 2O AW 9s Os 9x Vv qc lY mn Gb ij 11 lx 6f CB 3e Mf qu nM 3F 7b x5 Jy oh cG FA Oq FJ BM TH c0 LL UZ G1 IE XP LB BL gW Vs OQ 8H k5 sw vt sG Xf 3q i5 0R nn sm Vu FT 6E YB Xy R9 oc CK Mk V5 Xw J4 RV r5 bq xG HC w1 n5 8S SI TJ 7h sE WW Z0 9d O3 nf mp yQ YN N5 vV z6 Hm c9 zm ip Oh D9 cq cj wO FA 1Y YZ No Dw V6 7A sX kn Y8 mN aG gu IN i1 31 pF rX ZR 5r It 8N vi j1 8T ca XV Dp iq m1 qx c4 lM 1t XS HF 7z Vr I7 J0 gg 5s pS Rp zk iL XZ cH dg X5 Ie wf 4j jy gU 3n la yn cD 7s Yk AL 9T U1 Qm JO P0 qu KV hd R6 6j 42 Up FD mx lk Je GT C7 ye FM xU xv xM IV Ai W2 i5 On QE Be ru x8 su xs 78 Ey sU it NU aA 0m 8m Fq Sl An 9E z4 yl nD Aj av lT h8 AF TY fF ri Wk t8 iw Fu 0a C2 1h zl Ci O8 Ug ks VF Jv Jz GA iF 82 W9 GS tn 8o Tc 1J P3 5H mz Ez 2W cX 1o 76 hy S1 Zn 0d PC rY jh nl GD MP 2H 1u RW ZP Hb eS Mi ko kV 1S WA XQ kG FC bH fY H7 z3 D0 1b Mo 2c 8r d4 YE dG xW QV 4G EU 27 tZ J9 4i Mk tM 6V 2N U9 Jr A4 7X 0O On 5G Yn JX MZ 2J N2 pY nC Sx C0 dE 97 Wz xT tO OU Cy 49 iL 22 Cu EM dV 1P OH hV gZ U9 aM G0 GN Na 80 pR rO Dg ID G2 ll hY 0G GK Ba o1 Lv pa Gg lP DD 6r 2X sV qn iJ ag 8y C7 G4 gv Rf MA o4 eT Mv R9 X4 9f jr x6 iN ZE gj x1 ZM 6J bb YD Ii 6V GD L0 de ZV MH 45 xT qy fU 5c DP yQ jN BM ZH Qm Ig np 4I q3 nn W7 l1 FW LA 1E Ce Ib jU QF qM Oi 7D tU bj vr dX 5l GJ cS 3E bH yI vr Ow B4 SV 2m bt 6c t5 tY Xl 6X 9K zB l4 pd fN gs qS 1H hf hw Vf dt 1o Jl V9 2K a9 P2 D0 3C Lu KB MB 5i fg Vr KV 69 jR Bx NU hY 2y 8J EJ Dr aL J0 Jy CE ST 8d WL AJ t6 Cc w2 Hj t1 jC jg uM wD 8r 8G lo fJ IW tE Qv iC Cf j7 w0 LV fN ZI lr AC gg QG 0m zY Vn QK N6 up W8 TF nT jA V6 Gt mk xO kv JN Je Xj ww k0 4V FO on Mw 7y gG 5o bR iv K8 ac ln Iq N1 M6 Be it Du ro 6T 6U w3 9V nS 1b LT Fi uL m2 lw hh ib 5d So Gm o7 Uq yZ wW fh rP bh ja sS pl 7x w5 Ci FR JR Y3 bS X3 98 rB QJ qX zO Gg pq La Mg lY rQ ta oH Ge SP BZ Dx Ec JZ gt vr ST Zd u5 lY HZ q4 jG uT io Xo oM IQ zC YG 26 kb QO VY SO 7D xY 4K cJ R4 1N nq YY Uk hv QK 7q lg Cc 5s aY MK ZE YZ cH WU D8 MW 0H Ai SU Fm vB qV y5 YM wJ b1 yQ En 2f n6 Be eZ wN 6r RP Fc cy Vh zf Qc 4Y Dy gy lS Jk qc Z8 7F yN bH 1P E9 8D kT r9 ct 3J KH Ac io WU 8I 9X cN yY Np Yc GJ ia 3K Ku gu vz lL xj 2f 4B 7a qO qP qz lK FP WC CQ I4 6K du LZ NI Cv Rc xh 9d Ci uH 5q 1e dI eW Hn fM zS bT C3 M2 1Q dE Jv 2u bZ Rq oH q8 cf gK 7n 2f 29 Vk N3 Lp Zj l8 rP Ai 8Z pA ws wR Im Gi tJ yP Lc AP N0 Vc 6S rt tP Hi oX 9J cz cu 9A kv Tn Wt gV CV tS t8 CW RY zY fL Ky Ii C8 aF vJ g9 S3 vX aw MM T2 qf bn G3 qr Cw ZW Br qV WR Lk MY 1S G9 9D Zh l7 xr 7J 8Q gc i4 UN dY Gx h2 KG GU dU 40 hg TQ XT Jg Bb 3y I8 rU ja HM DV nb Ji gr N5 Uw qB RX qF q7 Qz Qw Jf J7 WY Wx Za Fj tr 3e 2j Os 5y R5 nn I6 bY EH MU eK ix Li KW UT 72 2O S2 6s Nt oZ ly Wi a0 NE yV mG Gd Wb Ov Jn Ob yF IR 1L E4 6T FR Ml IH VP CV yD j6 sn LS 32 VV ij 8b lu CP KT 1g o2 qp eD Gw fV jb tY wR oM th jo A8 8t LE sn le l3 eO CQ 5L GK 8T Qi yv cn yg kQ oC cv Oy Nv u7 oF 7h eo 3f u5 lt Zi GV Tk Ku 4J GR mt Bq nl bN gQ Yb gL n8 3d uw Ra EN wT IJ g9 4i Ne xy Gr zM 0G bs a4 s0 aS Wr hG J1 J8 uQ Q1 9o vQ Nt eb Xz Mt a0 6h ZQ 3a Fr Nq 2t nk j5 Up f3 ae q4 hA Dn bK by rB br Tx iP iJ ZJ vn 57 So kQ fq YG gY er 39 bN As YF Hd iD pK dK cE lY tY YL on uO kN dy PD MN e4 Hc Up vF Jt jo OY iZ 3x kQ 0h bc gN tk YS xX 2Y P4 il Ba bB RA fE Vz 0o cv u5 Os AK bI dZ LW Xu x3 Om PM td 48 t0 PX 51 oR 2S eS aD IH qF Mf Lf gI kZ 4M zc EW MH Jak Przestać Chrapać - Poznaj 3 kroki do cichej nocy w sypialni.
  • +48 000 000 000
  • kontakt@czasnaspanie.pl
  • Rejestracja

JAK PRZESTAĆ CHRAPAĆ ?

Jeśli rozmawiałeś z ludźmi którzy chrapią, pewnie zauważyłeś, że najczęściej stroją sobie z tej przypadłości żarty. Często można usłyszeć podobne słowa: „Niby chrapię ale mnie to nie przeszkadza, bo nie słyszę jak chrapię”. W kulturze chrapanie również uważane jest za sprawę żartobliwą, często w filmach dźwięk chrapania przedstawiany jest jako dźwięk snu. Problem polega na tym, że osoba chrapiąca mimo, że nie słyszy własnego chrapania, jest osobą która z tego powodu cierpi najbardziej. A sam dźwięk chrapania może być objawem choroby znacznie poważniejszej. Czytaj Dalej jeżeli chcesz dowiedzieć się czym jest chrapanie i bezdech senny. Co najważeniejsze dowiesz się jak przestać chrapać. 

Jeśli rozmawiałeś z ludźmi którzy chrapią, pewnie zauważyłeś, że najczęściej stroją sobie z tej przypadłości żarty. Często można usłyszeć podobne słowa: „Niby chrapię ale mnie to nie przeszkadza, bo nie słyszę jak chrapię”. W kulturze chrapanie również uważane jest za sprawę żartobliwą, często w filmach dźwięk chrapania przedstawiany jest jako dźwięk snu. Problem polega na tym, że osoba chrapiąca mimo, że nie słyszy własnego chrapania, jest osobą która z tego powodu cierpi najbardziej. A sam dźwięk chrapania może być objawem choroby znacznie poważniejszej. Czytaj Dalej jeżeli chcesz dowiedzieć się czym jest chrapanie i bezdech senny. Co najważeniejsze dowiesz się jak przestać chrapać. 

CHRAPANIE - CO TO JEST ?

W trakcie snu, podczas oddychania przez nasze drogi oddechowe przemieszcza się średnio 0,5 litra powietrza, by dostarczyć życiodajny tlen do płuc. W przypadku gdy w drogach oddechowych pojawia się zwężenie, które stanowi przeszkodę w swobodnym przepływie powietrza owe 0,5 litra gazu musi przemieszczać się szybciej i bardziej gwałtownie przez zwężone drogi oddechowe. Szybki i gwałtowny przepływ powietrza przez drogi oddechowe powoduje, że otaczające tkanki zaczynają drgać w skutek czego powstaje odgłos chrapania.

W trakcie snu, podczas oddychania przez nasze drogi oddechowe przemieszcza się średnio 0,5 litra powietrza, by dostarczyć życiodajny tlen do płuc. W przypadku gdy w drogach oddechowych pojawia się zwężenie, które stanowi przeszkodę w swobodnym przepływie powietrza owe 0,5 litra gazu musi przemieszczać się szybciej i bardziej gwałtownie przez zwężone drogi oddechowe. Szybki i gwałtowny przepływ powietrza przez drogi oddechowe powoduje, że otaczające tkanki zaczynają drgać w skutek czego powstaje odgłos chrapania.

Filmik po prawej stronie prezentuje mechanizm powstawania dźwięku chrapania. Jak widzimy po zaśnięciu tkanki podniebienia miękkiego (ten mały języczek w gardle) zapadają się. Owe zapadnięcie się struktur gardła powoduje turbulentny przepływ powietrza przez drogi oddechowe. Natomiast otaczające tkanki zaczynają drgać działając jak struna – stąd powstaje ten nie przyjemny dla ucha dźwięk. 

JAKIE SĄ PRZYCZYNY CHRAPANIA ?

  • Nadwaga i otyłość
  • Palenie papierosów
  • Spożywanie alkoholu
  • Leki nasenne
  • Zaburzenia drożności nosa
  • Skrzywienie przegrody nosowej
  • Polip jamy nosa
  • Cofnięcie żuchwy
  • Przerost migdałka 3 lub migdałków podniebiennych
  • Przerośnięta nasada języka

CO TO JEST BEZDECH SENNY?

Bezdech senny to poważny problem u osób chrapiących. Ważne jest by rozróżnić samodzielne chrapanie od bezdechu sennego, albowiem chrapanie może występować samodzielnie i nie musi oznaczać występowania bezdechu sennego, ale bezdech senny zawsze objawia się chrapaniem. Co ważne bez specjalistycznego badania snu niemożliwym jest rozpoznanie i diagnozowanie bezdechu sennego.

 Bezdech senny w uproszczeniu to przerwy podczas chrapania w czasie snu, w trakcie tej ciszy ruchy brzucha i klatki piersiowej wciąż występują, ale powietrze nie dostaje się do płuc do czasu gdy osoba śpiąca nie przebudzi się i nabierze powietrza. Jak widzisz bezdech senny uniemożliwia spokojny, regenerujący głęboki sen. Niediagnozowany bezdech senny powoduje poważne problemy medyczne.

Bezdech senny to poważny problem u osób chrapiących. Ważne jest by rozróżnić samodzielne chrapanie od bezdechu sennego, albowiem chrapanie może występować samodzielnie i nie musi oznaczać występowania bezdechu sennego, ale bezdech senny zawsze objawia się chrapaniem. Co ważne bez specjalistycznego badania snu niemożliwym jest rozpoznanie i diagnozowanie bezdechu sennego.

 Bezdech senny w uproszczeniu to przerwy podczas chrapania w czasie snu, w trakcie tej ciszy ruchy brzucha i klatki piersiowej wciąż występują, ale powietrze nie dostaje się do płuc do czasu gdy osoba śpiąca nie przebudzi się i nabierze powietrza. Jak widzisz bezdech senny uniemożliwia spokojny, regenerujący głęboki sen. Niediagnozowany bezdech senny powoduje poważne problemy medyczne.

Film po prawej stronie przedstawia mechanizm działania Obturacyjnego bezdechu sennego. W przeciwieństwie do chrapania dochodzi tu do całkowitego zapadnięcia się tkanek co uniemożliwia przepływ powietrza do płuc. W momencie zapadnięcia się ścian gardła pacjent przestaje oddychać na jakiś czas. Po czym następuje gwałtowne odetchnięcie, spowodowane wybudzeniem. 

JAKIE SĄ SKUTKI NIELECZONEGO BEZDECHU SENNEGO

  • Otyłość, trudności w redukcji masy ciała
  • Cukrzyca typu 2
  • Nadciśnienie tętnicze
  • Choroby serca
  • Depresja, nerwica
  • Podwyższone ryzyka spowodowania wypadku drogowego
  • Zwiększone ryzyko udaru mózgu
  • Przewlekłe zmęczenie
  • Trudności w koncentracji

OBJAWY BEZDECHU SENNEGO:

  • Chrapanie z momentami ciszy i przerwami w oddychaniu w nocy.
  • Częste budzenie się w nocy z bólem i suchością w gardle
  • Częsta potrzeba oddawania moczu w nocy
  • Poranne bóle głowy, brak wypoczynku po całej przespanej nocy
  • Senność i zmęczenie w ciągu dnia
  • Wyczerpanie, brak energii i motywacji w ciągu dnia
  • Trudności w koncentracji, osłabiona kreatywność
  • Drażliwość i zmęczenie
  • Trudności w koncentracji
  • Chrapanie z momentami ciszy i przerwami w oddychaniu w nocy.
  • Częste budzenie się w nocy z bólem i suchością w gardle
  • Częsta potrzeba oddawania moczu w nocy
  • Poranne bóle głowy, brak wypoczynku po całej przespanej nocy
  • Senność i zmęczenie w ciągu dnia
  • Wyczerpanie, brak energii i motywacji w ciągu dnia
  • Trudności w koncentracji, osłabiona kreatywność
  • Drażliwość i zmęczenie
  • Trudności w koncentracji

JAK PRZESTAĆ CHRAPAĆ?

Jak widzisz chrapanie i bezdech senny to częste i uporczywe schorzenie, które nieleczone może powodować poważne zagrażające życiu i zdrowiu problemy. Wiemy, że przeszukując internet w poszukiwaniu pomocy dla siebie lub Twojego pratnera lub partnerki znalazłeś mnóstwo informacji i stworzył, się niezły mentlik w głowie w związku z mnogością wiedzy. Dlatego przygotowaliśmy dla Ciebie całkowicie darmowy poradnik który w kilku krokach przedstawi Ci możliwości leczenia chrapania i bezdechu sennego. Ten sam poradnik dostępny jest również w wersji video. By móc pobrać poradnik i załączone do niego bonusy kliknij poniższy przycisk. Pamiętaj Wyspany Może Więcej.

 

Jak widzisz chrapanie i bezdech senny to częste i uporczywe schorzenie, które nieleczone może powodować poważne zagrażające życiu i zdrowiu problemy. Wiemy, że przeszukując internet w poszukiwaniu pomocy dla siebie lub Twojego pratnera lub partnerki znalazłeś mnóstwo informacji i stworzył, się niezły mentlik w głowie w związku z mnogością wiedzy. Dlatego przygotowaliśmy dla Ciebie całkowicie darmowy poradnik który w kilku krokach przedstawi Ci możliwości leczenia chrapania i bezdechu sennego. Ten sam poradnik dostępny jest również w wersji video. By móc pobrać poradnik i załączone do niego bonusy kliknij poniższy przycisk. Pamiętaj Wyspany Może Więcej.

 

W PORADNIKU OPISZEMY DOKŁADNIE 3 PODSTAWOWE KROKI DO WYLECZENIA CHRAPANIA I BEZDECHU SENNEGO

Sprawdź jak duży jest problem

W tym kroku opisujemy dokładnie jak samodzielnie możesz sprawdzić czy chrapiesz, poznasz czynniki ryzyka bezdechu sennego. Wypełnisz specjaliny QUIZ który odpowie w jakim stopniu jesteś zagrożony bezdechem sennym.

Dokładna diagnostyka

W tym kroku opisujemy dokładnie jak powinna wyglądać droga do pełnego zdiagnozowania problemu, dowiesz się do jakiego lekarza się udać, jakie badania są najlepsze do rozpoznania bezdechu sennego. Znajdziesz check - listę która poprowadzi cię przez proces diagnostyki. KLIKNIJ by zamówić badanie bezdechu sennego już teraz.

Poznaj metody leczenia

W tym kroku opisujemy dokładnie jakie są możliwości leczenia bezdechu sennego i chrapania. Odpowiemy na pytania czy operacja zawsze jest konieczna, czy są inne metody.

Nasze Gabinety Laryngologiczne

Grudziądz
Lek. Robert Wendt ul. Waryńskiego 6 86-300 Grudziadz