Jak sen wpływa na urodę? Zlikwiduj worki pod oczami !

Nawet niebywale piękna osoba nie prezentuje się dobrze, kiedy jest zaspana. Jednak chwilowe worki pod oczami lub opuchnięta twarz to tylko drobne mankamenty, jakie przychodzą wraz z nieprzespaną nocą. Zmiany, jakie dokonują się wtedy wewnątrz organizmu są o wiele bardziej drastyczne i w ogromnym stopniu wpływają na urodę. Dlaczego tak się dzieje?

Brak snu to brak regeneracji

Kiedy śpisz Twoje ciało skupia się nad naprawą zniszczeń powstałych w ciągu dnia. Brak głębokiego, spokojnego snu przerywa ten proces odbudowy. Jeśli masz skłonność do wyprysków trądziku, egzemy lub łuszczycy, to z pewnością zauważyłeś, że zmiany te nasilają się wraz ze wzrostem poziomu stresu. A na to właśnie wpływa nieprzespana noc – promuje powstawanie kortyzolu, który jest odpowiedzialny za postawienie organizmu w stan podenerwowania. (Poznaj przyczyny braku snu)

Sen jest źródłem młodego wyglądu

W czasie snu ciało wytwarza więcej hormonów wzrostu, które mają za zadanie m.in. naprawę uszkodzonej skóry i wytwarzanie nowych, młodszych komórek. Przerywany lub krótki odpoczynek oznacza, że spędzasz mniej czasu w głębszych cyklach snu, przez co Twoja skóra może wyglądać na ziemistą, apatyczną i zmęczoną. Szybciej też pojawią się na niej zmarszczki i nieestetyczne przebarwienia.

Worki pod oczami, które nie znikają

Dobrze wiadomo, że zbyt mało snu może spowodować pojawienie się worków  lub cieni pod oczami. W wieku dwudziestu lat są one minimalne i utrzymują się od kilku godzin do jednego dnia najdłużej. Jednak wraz z wiekiem skóra nie odbija się tak szybko. Złe nawyki snu mogą w rzeczywistości spowodować trwałe worki pod oczami. Zniwelować je można jedynie z pomocą medycyny estetycznej, więc lepiej zadbać o dobry sen już dzisiaj!

Problemy z nawodnieniem

Sen pomaga organizmowi zachować nie tylko równowagę hormonalną, ale również racjonalnie gospodarować płynami we wszystkich organach. Bez wystarczającej ilości snu Twoje ciało nie ma czasu na równomierne rozprowadzanie wody w skórze. Powoduje to obrzęk wokół oczu i suchą skórę wszędzie indziej na twarzy.

Sen przyjacielem odchudzania

Podczas snu ciało regeneruje się i dostarcza wartości odżywcze do wszystkich komórek. Krótki i zaburzony odpoczynek powoduje więc szybsze odkładanie się tłuszczu w organizmie – nie ma on wystarczająco dużo czasu, aby wydobyć niezbędne składniki z pokarmu.

Lepszy wygląd a sen

Na szczęście wszystko, co musisz zrobić, aby spowolnić, zatrzymać, a nawet odwrócić szkody związane z brakiem snu, to przesypiać spokojnie przynajmniej 7-8 godzin dziennie ( sprawdź ile godzin snu naprawde potrzebujesz tutaj) Czasem jednak łatwiej powiedzieć, niż zrobić, dlatego jeśli masz problemy z zasypianiem, spróbuj:

  • pić o jedną kawę lub czarną herbatę mniej,
  • chodzić spać i budzić się zawsze o tej samej porze,
  • wykonywać przez co najmniej 30 minut ćwiczenia sercowo-naczyniowe,
  • jeść większe śniadanie, obiad i mniejszą kolację.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *